Friday 24 April 2009

Ce inseamna brand de tara?

Mi se tot plimba ideea asta prin cap de cand ascultasem emisiunea lui Gheorhe si Mihaiu si mi-am zis ca trebuie sa inteleg mai mult. Si m-am dat frumos pe google si am inceput sa citesc.

Si am citit asta http://brandidentity.wordpress.com/2007/04/10/pierdut-brand-de-tara-il-declar-nul/, apoi am citit asta http://www.tolo.ro/2009/04/23/ghyka-despre-brandul-de-tara/?cp=1 si asta http://www.zf.ro/opinii/romania-tara-fara-de-brand-4233304/.

Si m-am oprit, erau deja prea multe informatii de procesat. Am dat chiar si peste cunoscuti pe acolo, nu m-am mirat :)

ce am inteles eu sau ce mi s-a parut relevant:

- ce inseamna de fapt branduirea asta, care de fapt incepe cu constructia din interior,un brand intern, adica cum ii putem distra?- cu turism bun, ce stim sa facem bun si are succes, adica export, cum putem fi in win-win thinking, adica investitiile, si cum ne prezentam in fata lor, cum ne respectam ca popor, adica mandria aia nationala de care tot pomenim; in concluzie, degeaba avem forma, daca nu vom avea fond, ii putem pacali cu PR-ul sa vina aici, dar nu o vom face decat o data.

- toate astea reunite sub un simbol puternic. inca ne mai cunosc prin individualitati ca nadia, sau brancusi, dar nu asta i-ar face sa vina aici; cica filmele sunt azi promotorii cei mai puternici, pff de ce oare? nu este asta cel mai facil mesaj, cel mai vizual si mai explicit? O imagine? Care e solutia? Sa zicem ca le avem pe astea de mai sus; ce anume ne-ar scoate din anonimat?

Paranteza; care duce la urmatorul punct.

Priveam la Londra verii trecute, o sambata calda, si la pub-urile pline de cheflii veseli, majoritatea afara, cantand in gura mare si executand bere dupa bere..nebunie, dar la 2 noaptea, plecand acasa linistiti. Cum facem noi din romani, buni cetateni? Si prin buni cetateni inteleg oameni care sa respecte regulile; stiu ca englezii cand ies din tara fac prapad, si ma refer la suporteri, dar acasa la ei eu am vazut ordine si respect pentru lege, de la pub la sosea;cum il educ eu pe gigi sa respecte legea1, sa-si respecte tara si sa nu o mai umple de gunoaie 2, sa-si respecte aproapele 3?

Nu putem angaja psihologi pentru a reconstrui respectul de sine al unei natiuni, nu ne putem inca baza pe educatia pe care o dam copiilor nostri , dar putem resuscita oare mandria nationala prin exemplele pozitive de care vorbea Takeda?
Putem fii oare tara cu cele mai multe campanii de educare a publicului in a deveni buni cetateni si buni romani?
Eu vad doua fronturi aici, munca cu economia acestei tari si munca cu oamenii (si nu cred ca se poate una fara alta) pentru construirea unui brand intern si apoi transformarea si propagarea acestuia intr-unul de tara.
cam asta am inteles eu din tot ce am citit
Si acum de unde toata ideea de a scrie aici: eram in masina, pe soseaua de centura si ma gandeam la sloganurile de la Guerrilla; la un moment dat, depasesc o caruta care tracta o dacie si fara sa ma gandesc prea mult, am spus " ROMANIA..JUST DON'T!!!" si chiar nu vreau sa reactionez asa.

No comments:

Post a Comment