Wednesday 2 December 2009

Chain reaction

De zilele Targovistei, in fiecare septembrie, de Sf Marie mica, se organizeaza ca peste tot, o serie de evenimente, de tot felul, pt a sarbatori; concerte, targuri, expozitii, teatru, invitati de peste hotare, you name it.
Anul asta, ca niciodata, nici picior de jandarmerie; toata paza, a picat in grija politiei comunitare; nu ca s-ar intampla ceva pe parcursul sarbatorii dar m-a frapat absenta costumatilor;
Aseara, intorcandu-ma acasa, dupa o zi de cautat cadouri pentru junior, ma opreste politia inainte sa intru la mine in parcare, care e langa primarie, dar ma lasa sa trec cand le zic ca stau in zona. Zgomot, lume, steaguri, scandari in fata primariei, muzica si hopa, jandarmerie cat incape.
Primul gand a fost ca se adunasera de ziua lor, de 1 dec. Eu ca de obicei nu ascultasem nicio stire, nici macar la radio pe ziua respectiva, asa ca mitingul sau ce era ma luase total prin surprindere. Dar de ce jandarmi? Unde era pericolul?
Un nene striga in microfon,cat il tinea gura, Timisoara, Romania, Targoviste; care era treaba cu Targoviste? Multimea scanda in cor; muzica, revolutionar-electorala, parerea mea.
Nu erau foarte multi, poate vreo 100 si inca vreo 50 de gura casca asa cum eram si eu. Ali, caruia ii dadusem un stegulet primit in Carrefour, se agita entuziasmat in jurul meu.
Politie, jandarmerie si un miting care nu parea prea aranjat, fara o clara directie,dar cu potential de agresiune, bag seama, fara voci la tribuna, mai putin scandarile de galerie ale tipului de la microfon.
M-am lamurit repede, cand au inceput sa strige Base Base;aha deci; dar care era legatura cu Timisoara? si de ce nu erau cu portocaliul din dotare? De ce nu era prezent nimeni din fruntea partidului? De ce de 1 dec?
Am urcat in casa, lasand fereastra deschisa, sa ii pot urmari si cautand prin canalele de stiri ceva sa imi elucideze misterul.
Am gasit pe internet, despre Timisoara si Bucuresti si Brasov..etc
Oamenii din Timisoara aveau tot dreptul sa fie deranjati de prezenta politicii de ziua lor nationala; restul a fost oportunitate si contra atac; jocuri politice de doi lei made in Romania;
Inainte sa urc, am recunoscut in multime o figura cunoscuta, un tip pe care il stiam din liceu, care statea pe margine si se uita. Nu avea absolut niciun sens sa il gasesc acolo; poate trecea omu spre pub si s-a oprit ca si mine; l-am intrebat; mi-a raspuns evaziv zambind complice; cand mi-am exprimat surprinderea si indoiala ca ar fi manifestatie spontana de 1 dec, m-a facut sa inteleg ca era o consecinta GSM; ha ha ha deci sunati poporul sa vina la demonstratie; oare cum ar fi aratat dec '89 daca era telefonie mobila si atunci?
Am ramas cu o senzatie de contrafacut; hai sa ne agatam de simboluri, ca Timisoara, Revolutie, 1 Decembrie, sa alimentam circul electoral; mi-a parut mai rau de oamenii care sincer s-au simtit agresati de ziua lor nationala de lupta surda dintre partide, oameni pe care nu ii reprezinta nimeni in parlament; nu e loc pentru decenta intre ciolan, baron, mogul si agramat si pentru ca am spus-o si altadata, nu pot merge cu turma si orice gen de manipulare ma umple de scarba.
Ali, luat de val, a strigat Basescu; l-am tras de maneca; nu mi-a placut, cum nu mi-ar fi placut sa il aud strigand Geoana sau altceva; mai grav, pe scari imi explica cu omnistiinta lui de 7 ani, ca trebuie sa ramana Basescu la putere, pentru ca asta va asigura libertatea uitatului la desene si mancatul dulciurilor; nu am putut sa rad si pe moment nici nu am stiut ce sa ii spun; m-am ingrozit;a stat doar doua zile departe de mine, una cu tatal lui si una la bunici si deja venea cu pareri politice. I-am bombanit pe amandoi in gand, ca nu au avut de lucru si i-au pervertit realitatea, cea plina de Star Wars si gormiti si lista de cadouri de ziua lui.

No comments:

Post a Comment