Wednesday 18 May 2011

lost in translation


Am inceput scoala de o sapt juma si bag ca migu' suedeza pe paine; scopul? dupa 5 saptamani de suedeza introductiva, daca evaluarile mele o recomanda pot ajunge la cea mai rapida si completa scoala de sfi; cat de greu poate fi? ei bine nu e chiar italiana sau franceza, dar nici pe departe nu mai e blancul de la inceput, cand ma intrebam cu groaza cat de retardata pot fi, sa nu pricep chiar nimic.
Intre timp strazile din jurul casei mele s-au umplut de liliac. Cumva frunzele au venit odata cu florile, de nu le-am observat eu pana cum..lila, violet, alb, o nebunie. Intr-un colt din cap s-a trezit un murmur.. flash'uri.. trecut trecut si iar trecut; rezist, rezista si amintirea ca data cu taft, fir-ar.
Mi-e dor de tara mea prafuita si calduroasa, mi-e dor ca de amanta betiva pe care o surprinzi inca frumoasa in penumbra; mi-e dor de fetili mele galagioase in dramele si iubirile lor pentru mine..mi-e dor de cafeaua de dimineata cu papa si de drumul de la 4 cu mama in masina, spre casa. Mi-e dor de diminetile de sambata de la sora mea, de revistele rasfoite si discutiile noastre mari despre lucruri mici. Mi-e dor de Dunare, de miresmele ei molatice, de libelulele si brotacii ei.
Poate e doar efectul lectiilor de suedeza, care repeta la nesfarsit..varifrån kommer du? jag kommer från Romania..poate e afurisitul de liliac care imi arunca punctual, in fiecare an, scheletii din dulap fix in mijlocul casei, poate e doar dor cu d mare.
Mi-am facut prietene din India, Rusia, Grecia, Bosnia,Irak, Palestina si lista poate continua.E frumos, dar e altfel; si apoi la ce suflet incaparet am, e loc pentru toata lumea, de-as putea macar stinge distantele..

2 comments:

  1. d-aia te iubesc eu! mi-e DOR de mor de tine! si in acelasi timp simt ca ti-e bine acolo si te iubesc mai mult! :)

    `jag kommer från Giurgeni`
    nu `stie` astia dom`le ce e aia! :D

    ReplyDelete
  2. det bra Mirindo :*
    e drept ca daca introduc conceptul de Giurgeni ii derutez de tot pe micuti, care asa cum mi-a profetit cineva sunt un pic bulversati de viteza cu care imi curge sangele in vine :))
    daca mi-e bine..well, asta, sa fiu sincera, nu ar trebui sa aiba legatura cu locatia, dar are;
    so te iubesc, dar tu oricum stii asta :)

    ReplyDelete