Monday 28 September 2009

Awareness

Poc poc poc, cadenta castanelor lovind trotuarul..o secunda mai tarziu un stranut serios sparse de tot linistea de duminica.
Aeriana de atata soare bland, ma uit uimita la castanul care isi lanseaza fara graba catapultele tepoase, rostogolind proiectilele maronii in toate directiile..stiam ca venii toamna, doar am intrat in clasa a I-a cu tot tam - tamul de rigoare, cu progenitura unica, dar acum stateam descumpanita si imi dadea cu virgula,un vag vag deja vu.
Am ridicat o castana de jos si i-am admirat culoarea si forma imperfecta si apoi m-am dumirit.
Nu am avut timp sa imi aduc toamna si in resorturi.
Intre plecarea si venirea lui fluffy, m-am ocupat singura de casa, masina, pisica, job, copil, am alergat dupa rechizite, sedinte cu parintii, inscriere la after school, evenimente la munca si nu am mai privit, nu am mai inteles ca a venit.
Aveam pe vremuri un obicei,dupa vacanta de vara, sa parcurg tot bulevardul Castanilor,de la un capat la altul, sa adun castane, sa ma obisnuiesc cu toamna, sa o plimb prin vene, sa recunosc mirosurile specifice si faceam acest lucru parte din nevoia de a privi la toamna, ceea ce din griul cartierului meu nu prea era posibil, parte pentru a-mi stinge dorul de a sta vesnic in vara;
inghesuiam toate emotiile intr-un buzunar in ghiozdan, toate iubirile de vara..un fel de closure
Azi, fara timp, fara relexivitate, nu mai am repere..nu mai e vacanta de vara si nu mai pot fugi de sentimente..nu mai incap in ghiozdan..noroc cu castanul care te pocneste in tartacutza sa iti aduca aminte sa te mai uiti si in jur..

11 comments:

  1. nici mie nu imi place toamna... imi aduce aminte ca nu va fi mereu la fel!

    ReplyDelete
  2. vara e preferata mea, primavara e tonica, iarna vine cu sarbatori;
    toamna e pentru tristeti metafizice :)

    ReplyDelete
  3. toamna are frumusetea ei. cel putin asa vad eu. cineva mi-a spus demult "nu iti place toamna pentru ca nu ti-a aratat nimeni cat de frumoasa este". ala a fost momentul cand am inceput sa o privesc cu alti ochi. stii ce e amuzant ? am citit postul tau cu castane si mi-am amintit. acum 3-4 zile am taiat-o prin parcul eroilor sanitari. am luat o castana de pe jos. si acum o plimb dupa mine in rucsac si imi da o stare de bine,de cate ori dau de ea.

    ReplyDelete
  4. trist ca mine, care se uita la toamna sec, ca o castana..nu face asa, nu lasa viata sa iti contabilizeze meschin toamnele asa cum spuneam mai sus..erau vremuri cand aveam mai multa emotie pentru voluptatile ei..azi n-as sti cine a fost Minulescu :)

    ReplyDelete
  5. tocmai am prajit niste castane...
    o sapatamana excelenta ;)

    ReplyDelete
  6. Prima data cand am descoperit ca exista si castane comestibile, a fost uitandu-ma la un film despre viata lui Verdi, daca imi aduc bine aminte; eram mica mica si atat l-am terorizat pe tata ca vreau si eu, pana a descoperit un soldat la el la unitate din Banat, care ne-a adus o plasa plina; nu stiu daca le-am prajit bine, cert e ca m-au dezamagit ; nu aveau gust de povesti, probabil :)

    ReplyDelete
  7. Oh, the hell with awareness:) Avem ciori, vreme de trench, esarfe, paturi pe terasa, struguri ieftini:) Si padurea de toamna la munte..poate pleaca si ursii.

    ReplyDelete
  8. tz tz tz lasa ursii la locul lor, e loc pentru toti sub toamna :)

    ReplyDelete
  9. de cateva zile mananc zilnic castane coapte...

    ReplyDelete
  10. Bai, Sofika nu pare deloc melancolica atunci cand vede o castana. Din contra, ii ies ochii din cap precum veveritei din Ice Age. Poate vrea sa-mi zica ceva...ca toamna nu e asa rea?

    ReplyDelete
  11. Sofika este chintesenta fericirii si spontaneitatii; cand se uita la tine nu mai incape nimic in universul ala :)

    ReplyDelete